3 days english speaking

The IOS English Challenge

On June 19th we began the English Challenge Days at IOS Neukirchen!

Early in the morning Emmi from IOS School Radio made the anouncement over the loudspeaker and the contest started! The goal, to motivate the students to speak English not only in the lessons when requested by the teachers , but to make them want to speak English with each other and the teachers in the breaks, at the recess, out on the playground and basically chat with each other in English. To achieve this every teacher in the school was given a pocket full of multi colored chips which they could give out every time they saw a student speaking English. The chips could be collected then, and when the pupil reached a large amount, they could be turned in for a prize!

45 small prizes were won by the students! With the most chips being collected by: Anna (7a) with 34 chips (first to fourth: Anna 7a, Stella 5b, Luise 7a, Ruby 6a).

Am 19. Juni begannen die English Challenge Days an der IOS Neukirchen!

Frühmorgens gab Emmi vom IOS-Schulradio die Ansage über den Lautsprecher und der Wettbewerb begann! Ziel war es, die Schülerinnen und Schüler zu motivieren, nicht nur im Unterricht Englisch zu sprechen, wenn es die Lehrerinnen und Lehrer verlangen, sondern sie dazu zu bringen, in den Pausen, auf dem Pausenhof und auf dem Schulhof miteinander und mit den Lehrerinnen und Lehrern Englisch zu sprechen und sich grundsätzlich auf Englisch zu unterhalten. Um dies zu erreichen, erhielt jeder Lehrer der Schule eine Tasche voller bunter Chips, die er jedes Mal verteilen konnte, wenn er einen Schüler Englisch sprechen sah. Die Chips konnten dann gesammelt werden, und wenn der Schüler eine große Menge erreicht hatte, konnten sie für einen Preis abgegeben werden!

45 kleine Preise wurden von den Schülern gewonnen!  Die meisten Chips wurden gesammelt von: Anna (7a) mit 34 Chips (Erste bis Vierte: Anna 7a, Stella 5b, Luise 7a, Ruby 6a).

Lynn Müller – Sprachassistentin